תיבעל להגמון תחילה

50 מחשבות על “תיבעל להגמון תחילה

  1. לא חושב שיראו את התגובה כי האתר לא פעיל אבל כתיבה מעולה ממש! כל סיפור שלך פשוט עושה לי את זה!!
    אמן במילים

  2. שלום ישיבע בוחער,
    אני מאוד אוהבת את הכתיבה שלך ורציתי לדעת האם תהיה מוכן לכתוב סיפור שהקווים הכלליים שלו הם "לְסֻסָתִי בְּרִכְבֵי פַרְעֹה, דִּמִּיתִיךְ רַעְיָתִי". כלומר, סיפור על אילוף אישה בחווה כסוסה בקטגוריות שליטה גברית ופנטזיות אלימות?
    לא אפרט כי אתה כותב מוכשר וסומכת עליך..
    תודה רבה,
    (תרגיש חופשי גם להתעלם אם זה חצוף מצידי)

    1. נשמע מעניין. אם תרצי לפרט ולשלוח לי בקווים כללים את התסריט, אשקול לעשות זאת.

      yeshivebucher AT Gmail com

  3. דע לך שגרמת לי לקורת רוח רבה. אשריך בעולם הזה וטוב לך בבא! יהיה ממש מגניב אם תכתוב סיפורים דומים שמבוססים על התורה, על הנביאים וגם מהגמרא.
    רק אם אפשר להעיר הערה קטנה. נראה לי שאולי היה כדאי להשתמש במילים אחרות במקום "כוס", "ביצים" וכדו'. הן פחות מתאימות לסיפור. וכידוע לא חסרים תיאורים אחרים מחזלינו החרמנים לתיאור האיברים המוצנעים

    שוב תודה גדולה!

    1. בוא נחשוב על שמות אחרים לאברים המוצנעים. אמממ, "בית הסתרים"?! אפוליניוס המשולהב חדר אל בית סתריה שוב ושוב… נשמע סקסי, לא?!

      אולי "חמת מלאה…"?! החמת של נעמי נטפה מראשית אונו של אפוליניוס שרגז עליו יצרו?! זה בכלל מעולה…

      עכשיו ברצינות, אם תשים לב, לא שמתי בפי הגיבורים מילים מודרניות בדיאלוגים ביניהם. אבל מה לעשות הסיפור נכתב בעברית מודרנית לקהל יעד ספציפי, אחרת הייתי כבר כותב אותו באשורית מדוברת או ביוונית למשכילים שבינינו.

      אם יש לך רעיונות נוספים לסיפורי זימה מחזלינו אשמח לשמוע.

    2. נ.ב נתקלתי ב"מרוח אשך" לפני כמה שבתות בקריאת התורה. רש"י אומר על המקום: "מרוח אשך – לפי התרגום מריס פחדין שפחדיו מרוססים שהביצים שלו כתותין"

      משנה בבכורות פרק ז' משנה ה' : "אין לו ביצים, או אין לו אלא ביצה אחת יח, זהו מרוח אשך האמור בתורה".

      משעשע משהו, מסתבר שהמילה "ביצים" בהקשר של אשכים נטועה עמוק בצורת הביטוי התורנית העתיקה ! עכשיו רק נשאר למצוא "כוס" ואני מסודר…

    3. נדרים כ: שלא ישתה בכוס זה ויתן עיניו באחרת.
      תיקוני זוהר עב: אשה היא כוס שצריך שטיפה והדחה.

  4. ובאותו ענין

    קישור עודד_לבנה?‏ (14.07.2003 22:00):
    פלונים,
    האם בנות המין היפה לא יירתעו ממנו כשיגדל ולא יירצו לשכב איתו

    לפי דעת ההלכה (רב הונא במקרה זה) – להיפך. אני מצטט מ ‏המאמר של הדעת אמת על ברית המילה‏:

    בסיפור האונס של דינה בת יעקב (בראשית פרק לד') אמרו חז"ל על דינה שנבעלה לשכם בן חמור, אשר כמובן לא היה נימול, כי מרוב הנאתה במשגל עם ערל היו צריכים אחיה של דינה, שמעון ולוי, לקחת אותה ממנו בכוח… בבראשית רבה (וילנא) פרשה פ אות יא: " 'ויקחו את דינה' (בראשית לד כו) ר' יודן אמר: גוררין בה ויוצאין, אמר רב הונא: הנבעלת לערל קשה לפרוש".

  5. ישיבע בוחער, הכתיבה שלך מדהימה, מרתקת וסוערת כשלעצמה, וההקשרים הדתיים/חרדיים מעצימים אותה!
    לפי קצב העדכונים האיטי באתר, אולי כדאי שתעלה סיפורים נוספים בתגובות 🙂
    הקוראות והקוראים יהיו בוודאי אסירי תודה.

    1. אין לי כרגע עידכון לשום סיפור לצערי… (אם כי התחלתי לכתוב סיפור חדש, קליל קצת יותר כדי לנסות להפיס את ה"מאוכזבים")

      לוקח לי הרבה זמן לכתוב, הרבה חיבוטי נפש והתלבטויות בבחירת המילים והאווירה. לפעמים זה זורם לפעמים זה יוצא בקושי.

      אבל ברור שהתגובות פה זה לא פלטפורמה ראויה .

  6. אם הסיפור אכן מובא ממקור אמיתי בתנ״ך איך אתה בכלל יכול לכתוב עליו סיפור מרחמן שאנשים יהנו מהזוועה הזאת?!?!תחשוב שדבר כזה היה קורה לך!!! בושה !!!

    1. אני לא מאמין שאני טורח להתנצל בפניך, אבל בכל זאת:

      הסיפור לא כתוב בשום מקור בתנך כמו שהוא, מסופר באופן כללי שכך היה נהוג במשך כשלוש שנים ושמונה חודשים בגמרא…

      הסיפור הוא לא אודות שום אדם ספציפי מלבד אפוליניוס שאכן היה הנציב באותה תקופה !

      אם אינך מתחבר לז'אנר כזה או אחר זה סבבה, אבל לכנות סיפור זוועה ומשכך לעשות לו דלגיטימציה, זה חוסר הבנה לפלטפורמה שבה אתה נמצא !
      אני יכול לכנות מנקודת מבטי מין במשפחה כזוועה, מין עם חיות כזוועה או סיפורי מין בין גברים כזוועה. דא עקא יש אנשים שזה עושה להם את זה ואינני יכול לכפות את טעמי עליהם !

      שא ברכה

    2. אל תתנצל לרגע. הוא לא חייב לקרוא ובטח לא להגיב.
      אומנם סקס בכפייה הוא חריג ולא כולם מוצאים בו משיכה…(גם אני לא) …אך אתה כותב ברמה כה גבוהה שרק בודדים מכותבי הסיפורים יכולים להגיע אליה

    3. אתה לא מתבייש??? לכתוב ככה לסופר כזה משובח?
      פה זה לא השטיבאלך באיצקוביץ… אם הז'אנר הזה לא מתאים לך אל תקרא אותו

  7. שמע, נכנסתי לכאן במטרה להינות קצת, וממש לא חשבתי שאשקע בסיפור ככה.
    בתור אישה לא היה קל לקרוא את זה, אבל הכתיבה נהדרת ממש, ואף על פי שהיא לא עוררה בי כלום, נהנתי מאוד.
    ממליצה לך להיכנס לפורומים יותר מתקדמים של כתיבה..

  8. אהבתי מאוד את החיבור בין היסטוריה למין מקווה לעוד סיפורים בסגנון קצת היה חסר לי שהנציב לא נתן גם לאשתו או למשרתות שלו להנות מהכלה בקיצור קצת תכנים לסבים חוץ מזה אחלה עבודה תענוג

    1. סורי, לא מתחבר לסגנון הזה… גם נראה לי שזה היה פוגם מהאותנטיות של הסיפור.

  9. שמע, אתה כותב נפלא, בהחלט דתי או דתל"ש. רואים בבירור ניסוחים מהגמרא בכתיבה שלך. אומנם הפורום סליזי כמובן, אבל נסה פעם לכתוב מאמר רציני, אני אשמח לקרוא.
    רמה גבוהה!

  10. הארוע ההיסטורי המתואר בפתיח אכות אירע, אך הוא אינו הגורם למרד החשמונאים וניתן לעיין במלחמות היהודים ליוספוס פלאוויוס שדן בזה בהרחבה.

    1. אלו אחד מסימני המרי הכי בולטים הראשונים שקרו… ובכל אופן הפרשנות שניתנה למאורע אולי קצת הורחבה, אבל כאמור זהו אינו מאמר היסטורי !

  11. מאמינה במשגל לשם הנאה דבק ואהבה

    הדבר הינו אמיתי לחלוטין והובא בתלמוד היהודי ושמו גזירת תיבעל להגמון תחילה
    תעשי חיפוש בגוגל ותמצאי מקור מפורט

    1. כתיבה מאלפת שילוב עם הסיפור ההיסטורי והאווירה ממש מטריפים. במיוחד התקופה הזאת עושה לי את זה לגמרי. פחות התחברתי לסיום זה כבר היה ממש ברוטאלי… הייתי שמחה אם תוכל לכתוב בשבילי פנטזיה על התקופה הזאת משהו שקשור בבחורה יהודיה עם חייל יווני/ רומאי… אולי באיזה יער/ מערה…

  12. ערב טוב ושבת שלום כותב יקר אני שואלת ברצינות האם ההקדמה היא פרי יצירתך הקודח
    או אמת הסטורית ?
    ולמרות שזה סליזי והפרוש של המילה ברור
    כאן אם תיתן לי תימוכין וסימוכין שיחקת אותה בגדול
    מודה טרם קראתי את הסיפור ורצתי לשאול את השאלה לכן טרם התייחסתי לסיפור

    1. זוהי אכן אמת היסטורית לפחות לפי המקורות התורניים השונים.

      הרמב"ם כותב בקצרה בהלכות חנוכה פרק ג' הלכה א' "בבית שני כשמלכו יון גזרו גזרות על ישראל ובטלו דתם ולא הניחו אותם לעסוק בתורה ובמצות, ופשטו ידם בממונם ובבנותיהם…"

      בגמרא כתוב שאף נשים מחוייבות לחגוג חגים מסויימים כי "אף הן היו באותו הנס" ורש"י על המקום כותב לגבי חנוכה "היו באותו הנס: שגזרו יוונים על כל הבתולות להיבעל לטפסר (להגמון) תחילה, ועל יד אישה נעשה הנס."

      אם תחפרי קצת בקשר להתעסקות של חכמים בזמנו בברייתא ובירושלמי איך להתמודד עם הגזירה, תראי שהם הפרידו את הגזירות העקריות מגזירה זו בנימוק ש"להנאתן נתכוונו"…

      מקווה שתאהבי את הסיפור, יש לי תחושה שלא לפי כינוייך…

    2. זוהי אכן אמת היסטורית לפחות לפי המקורות התורניים השונים.

      הרמב"ם כותב בקצרה בהלכות חנוכה פרק ג' הלכה א' "בבית שני כשמלכו יון גזרו גזרות על ישראל ובטלו דתם ולא הניחו אותם לעסוק בתורה ובמצות, ופשטו ידם בממונם ובבנותיהם…"

      בגמרא כתוב שאף נשים מחוייבות לחגוג חגים מסויימים כי "אף הן היו באותו הנס" ורש"י על המקום כותב לגבי חנוכה "היו באותו הנס: שגזרו יוונים על כל הבתולות להיבעל לטפסר (להגמון) תחילה, ועל יד אישה נעשה הנס."

      אוצר המדרשים עמוד קפ"ה מביא את הסיפור המלא חפשי בגוגל

      אם תחפרי קצת בקשר להתעסקות של חכמים בזמנו בברייתא ובירושלמי איך להתמודד עם הגזירה, תראי שהם הפרידו את הגזירות העקריות מגזירה זו בנימוק ש"להנאתן נתכוונו"…

      מקווה שתאהבי את הסיפור, יש לי תחושה שלא לפי כינוייך…

    3. חייבת לומר המבחר עצום
      (וזה היופי בחדוות המין) אחת אוהבת כוחניות השניה עדינות אני אוהבת משתמע מכינויי ..
      לכן אינני מבטלת את הסיפור הוא טוב אהבתי את השילוב של ההסטוריה עם פורונו מילולי
      אתה טוב
      תודה לך
      שים לב כהן בתגובות שלו כלפי לעיתים אני חופרת לעיתים רוצה לקרוע אותי כאילו אני נתח בשר
      וגם עדינות זה הוא וזה היחוד שלו יבושם לו

    4. תצפי בסרט לב אמיץ בדיוק אותו רעיון המושל האזורי מטעם מלך אנגליה היה משגל כל כלה לפני נישואיה בסקוטלנד
      קראו לזה בלועזית פרימה נוקטה

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *